KUKA OMNIMOVE'UN MECANUM TEKERLERI MAKSIMUM MANEVRA KABILIYETI SUNAR
Airbus şirketinin Hamburg'daki A380 üretimi sırasında, 15 metre uzunluğa ve 90 tona varan ağırlığa sahip uçak parçalarının taşınması gerekiyor. Mobil taşıma platformu KUKA omniMove, her yöne hareket edebilir Mecanum tekerli, ağır yük taşıma aracı sayesinde bu mümkün. Bu tekerlerin çalışma prensibi tekerlerin kumanda edilmesine gerek kalmaksızın, sınırsız bir manevra kabiliyeti sunar. A380'in üretildiği hangarda, Airbus yıllardır bu iki aracı kullanmakta. Böylece, gövde parçalarının taşınması için istenilen takt süresi uygulamaya konmakta ve parçalar akış hattı boyunca taşınmakta.
ROBOT PLATFORM DURDUĞU NOKTADAN MANEVRA YAPAR
Airbus'un hangarında alan çeşitli çalışma istasyonları ve devasa gövde parçaları tarafından işgal edilmiş durumdadır. Durduğu noktadan manevra yapabilme yeteneği, KUKA omniMove aracının en büyük artı puanıdır. Mecanum tekerler her yöne hareket eder ve maksimum 90 tonluk taşıma kapasitesine kadar, yüksek bir hassasiyetle çalışma özelliğine sahiptir. „Başarımızın temeli net bir şekilde inovasyondur; ayrıca en modern teknolojileri üretimimizde uygulamaya geçiriyoruz.“, diye açıklıyor, Airbus Hamburg'un fabrika müdürü Dr. Kai Brüggemann.
Bu videoda Mecanum tekerlerinin teknolojisi hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz Technologie der Mecanum-Räder.
KOLAY KUMANDA, ESNEKLIK VE YÜKSEK HASSASIYET: KUKA OMNIMOVE ETKILEYICI
KUKA omniMove tüm bu talepleri en iyi biçimde yerine getirmekte; kullanımı kolay, hızlı bir şekilde öğrenilebilir ve çok rahat bir şekilde yönlendirilebilir. Aküleri de son derece performanslıdır: Taşıma platformu, şarj gerektirmeden 48 saat kesintisiz çalışabiliyor. Kullanım kolaylığı, esnekliği ve tertibatın yüksek hassasiyeti, KUKA omniMove platformlarını kumanda eden Airbus ekibini kolaylıkla ikna etti. „OmniMove, A380'in elleçleme ve taşıma işlemleri için en iyi çözümdü ve öyle de kalacaktır“, şeklinde özetliyor Dr. Brüggemann ve şunu ekliyor: „Umarım, hangarlarımıza daha da fazla KUKA ürünü ekleyebiliriz.“